I Prywatne Liceum Ogólnokształcące

2022.10.05-07 Wycieczka do Pragi

20221006-113616-2

Maturzyści w dniach 5 – 7 października 2022r odbyli piękna wycieczkę do stolicy naszych sąsiadów – Pragi. Po drodze przyjechaliśmy do Morawskiego Krasu i zwiedziliśmy Jaskinię Balcarka. To zachwycający labirynt korytarzy, katedr i przepaści z bogatą i różnokształtną naciekową ozdobą. Po zwiedzeniu jaskini pojechaliśmy do Pragi. Zwiedzanie Pragi rozpoczęliśmy z przewodnikiem.

Odwiedziliśmy Pohorelec, Klasztor na Strachowie wzgórze Petrin, ogród winny, Loreta, Pałac Schwarzenbergów, ogrody Sobkowiczów. Na starym mieście zobaczyliśmy słynny ratusz z zegarem Orloj, kościół Matki Boskiej pod Tynem, Plac Wacława. Również spacerowaliśmy Mostem Karola na Małą Stranę. Odwiedziliśmy Uniwersytet Karola i Bibliotekę Narodową, w której oglądaliśmy studnię bez dna, zbudowaną z książek. Z punktu widokowego podziwialiśmy Hradczany , piękne stare miasto i mieniącą się w barwach jesieni piękną praską przyrodę.

W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w małym, ale bardo urokliwym miasteczku Kutna Hora wpisanym w 1995 roku na Listę Światowego Dziedzictwa Kultury UNESCO. Spacerowaliśmy po wąskich, krętych uliczkach, po zabytkowym rynku,oglądaliśmy piękne kościoły i fontanny.